|
|
|
PROJECTNAAM
DBFM Project verhoging bruggen Albertkanaal – cluster 1
OPDRACHTGEVER
Artes Roegiers
FUNCTIE
Tendermanager DBM & EMVI-schrijvers
PERIODE
2016 (aanbestedingsfase)
Bruggen Albertkanaal NV De Scheepvaart (per 1 januari 2017 omgevormd tot De Vlaamse Waterweg nv) heeft een aanbesteding voor een DBFM-contract uitgeschreven voor het realiseren van 7 nieuwe bruggen (cluster 1) over het Albertkanaal in België.
De huidige beperking in doorvaarthoogte onder de bruggen vormde voor de binnenscheepvaart een bottleneck. Gezien de verwachte sterke groei van het containervervoer was het wegwerken van deze bottleneck van groot belang. De verhoging van de bruggen droeg bij aan een oplossing voor de mobiliteitsproblematiek op de wegen door co-modaliteit en interoperabiliteit te stimuleren. Verder droeg dit project bij aan een veilig en vlot scheepvaartverkeer op het Albertkanaal.
De complexiteit van het project lag in het feit dat er veel partijen en disciplines betrokken waren bij het project. Een optimale afstemming tussen civielbouw, staalbouw, wegen, ontwerp en onderhoud was hierbij essentieel.
Onze rol To Interface en onze samenwerkingspartner NP-Bridging hebben Artes Roegiers ondersteund met een integraal tenderteam, waar ook PouMa, IV-Infra en Mint deel van uitmaakte. Het integraal tenderteam was verantwoordelijk voor het volledig doorontwerpen van het voorontwerp bestaande uit teken- en rekenwerk van fundaties, onderbouw en bovenbouw, wegontwerp, ruimtelijk ontwerp, materialisering en landschap. Ook het uitwerken van de fasering, BLVC-plan, systems engineering, projectmanagementplan en risicodossier behoorden tot de werkzaamheden. To Interface heeft binnen dit team de rollen van tendermanager DBM en EMVI-schrijvers voor het projectmanagementplan en het risicodossier vervuld.
| |
| |
| |
|
|
|
PROJECTNAAM
DBFM Project verhoging bruggen Albertkanaal – cluster 1
OPDRACHTGEVER
Artes Roegiers
FUNCTIE
Tendermanager DBM & EMVI-schrijvers
PERIODE
2016 (aanbestedingsfase)
Bruggen Albertkanaal NV De Scheepvaart (per 1 januari 2017 omgevormd tot De Vlaamse Waterweg nv) heeft een aanbesteding voor een DBFM-contract uitgeschreven voor het realiseren van 7 nieuwe bruggen (cluster 1) over het Albertkanaal in België.
De huidige beperking in doorvaarthoogte onder de bruggen vormde voor de binnenscheepvaart een bottleneck. Gezien de verwachte sterke groei van het containervervoer was het wegwerken van deze bottleneck van groot belang. De verhoging van de bruggen droeg bij aan een oplossing voor de mobiliteitsproblematiek op de wegen door co-modaliteit en interoperabiliteit te stimuleren. Verder droeg dit project bij aan een veilig en vlot scheepvaartverkeer op het Albertkanaal.
De complexiteit van het project lag in het feit dat er veel partijen en disciplines betrokken waren bij het project. Een optimale afstemming tussen civielbouw, staalbouw, wegen, ontwerp en onderhoud was hierbij essentieel.
Onze rol To Interface en onze samenwerkingspartner NP-Bridging hebben Artes Roegiers ondersteund met een integraal tenderteam, waar ook PouMa, IV-Infra en Mint deel van uitmaakte. Het integraal tenderteam was verantwoordelijk voor het volledig doorontwerpen van het voorontwerp bestaande uit teken- en rekenwerk van fundaties, onderbouw en bovenbouw, wegontwerp, ruimtelijk ontwerp, materialisering en landschap. Ook het uitwerken van de fasering, BLVC-plan, systems engineering, projectmanagementplan en risicodossier behoorden tot de werkzaamheden. To Interface heeft binnen dit team de rollen van tendermanager DBM en EMVI-schrijvers voor het projectmanagementplan en het risicodossier vervuld.
| |
| |
| |
|
|
|
PROJECTNAAM
DBFM Project verhoging bruggen Albertkanaal – cluster 1
OPDRACHTGEVER
Artes Roegiers
FUNCTIE
Tendermanager DBM & EMVI-schrijvers
PERIODE
2016 (aanbestedingsfase)
Bruggen Albertkanaal NV De Scheepvaart (per 1 januari 2017 omgevormd tot De Vlaamse Waterweg nv) heeft een aanbesteding voor een DBFM-contract uitgeschreven voor het realiseren van 7 nieuwe bruggen (cluster 1) over het Albertkanaal in België.
De huidige beperking in doorvaarthoogte onder de bruggen vormde voor de binnenscheepvaart een bottleneck. Gezien de verwachte sterke groei van het containervervoer was het wegwerken van deze bottleneck van groot belang. De verhoging van de bruggen droeg bij aan een oplossing voor de mobiliteitsproblematiek op de wegen door co-modaliteit en interoperabiliteit te stimuleren. Verder droeg dit project bij aan een veilig en vlot scheepvaartverkeer op het Albertkanaal.
De complexiteit van het project lag in het feit dat er veel partijen en disciplines betrokken waren bij het project. Een optimale afstemming tussen civielbouw, staalbouw, wegen, ontwerp en onderhoud was hierbij essentieel.
Onze rol To Interface en onze samenwerkingspartner NP-Bridging hebben Artes Roegiers ondersteund met een integraal tenderteam, waar ook PouMa, IV-Infra en Mint deel van uitmaakte. Het integraal tenderteam was verantwoordelijk voor het volledig doorontwerpen van het voorontwerp bestaande uit teken- en rekenwerk van fundaties, onderbouw en bovenbouw, wegontwerp, ruimtelijk ontwerp, materialisering en landschap. Ook het uitwerken van de fasering, BLVC-plan, systems engineering, projectmanagementplan en risicodossier behoorden tot de werkzaamheden. To Interface heeft binnen dit team de rollen van tendermanager DBM en EMVI-schrijvers voor het projectmanagementplan en het risicodossier vervuld.
| |
| |
| |
|
|
|
PROJECTNAAM
DBFM Project verhoging bruggen Albertkanaal – cluster 1
OPDRACHTGEVER
Artes Roegiers
FUNCTIE
Tendermanager DBM & EMVI-schrijvers
PERIODE
2016 (aanbestedingsfase)
Bruggen Albertkanaal NV De Scheepvaart (per 1 januari 2017 omgevormd tot De Vlaamse Waterweg nv) heeft een aanbesteding voor een DBFM-contract uitgeschreven voor het realiseren van 7 nieuwe bruggen (cluster 1) over het Albertkanaal in België.
De huidige beperking in doorvaarthoogte onder de bruggen vormde voor de binnenscheepvaart een bottleneck. Gezien de verwachte sterke groei van het containervervoer was het wegwerken van deze bottleneck van groot belang. De verhoging van de bruggen droeg bij aan een oplossing voor de mobiliteitsproblematiek op de wegen door co-modaliteit en interoperabiliteit te stimuleren. Verder droeg dit project bij aan een veilig en vlot scheepvaartverkeer op het Albertkanaal.
De complexiteit van het project lag in het feit dat er veel partijen en disciplines betrokken waren bij het project. Een optimale afstemming tussen civielbouw, staalbouw, wegen, ontwerp en onderhoud was hierbij essentieel.
Onze rol To Interface en onze samenwerkingspartner NP-Bridging hebben Artes Roegiers ondersteund met een integraal tenderteam, waar ook PouMa, IV-Infra en Mint deel van uitmaakte. Het integraal tenderteam was verantwoordelijk voor het volledig doorontwerpen van het voorontwerp bestaande uit teken- en rekenwerk van fundaties, onderbouw en bovenbouw, wegontwerp, ruimtelijk ontwerp, materialisering en landschap. Ook het uitwerken van de fasering, BLVC-plan, systems engineering, projectmanagementplan en risicodossier behoorden tot de werkzaamheden. To Interface heeft binnen dit team de rollen van tendermanager DBM en EMVI-schrijvers voor het projectmanagementplan en het risicodossier vervuld.
| |
|
|
|
|
|